26 maja 2012

Akcesoria z Micro Art Studio - recenzja

Jakiś czas temu zdarzył mi się zwrócić większą uwagę na firmę Micro Art Studio. Ich produkty po raz pierwszy rzuciły mi się w oczy na aukcjach allegro. Idąc dalej tym śladem, trafiłem na główną stronę i sklep internetowy firmy. Porażająca byłą za równo ilość oferowanych produktów, jak i ich cena. Dopiero ostatnio zdecydowałem się na zakup kilku produktów. 

Firma Micro Art Studio oferuje akcesoria do figurek, takie jak podstawki, znaczniki itp., poza tym rozmaite figurki oraz ich elementy (głowy, torsy, skrzydła), jak również usługę malowania, lub zakupienia już pomalowanych miniatur. Jak już wspomniałem ceny do najniższych nie należą. Ja zakupiłem kilka rodzajów podstawek oraz dwie pary skrzydeł i za wszystko przyszło mi zapłacić nieco ponad 100 złotych, plus koszty przesyłki. 

Przesyłka dotarła błyskawicznie i bez ociągania przystąpiłem do profanacji opakowań, na szczęście nie były to pełne plastikowe blistery, więc nie trzeba było ich niszczyć. Gdy wszystkie zamówione akcesoria ujrzały światło dzienne ogarnęły mnie jednak mieszane uczucia. Z jednej strony wszystko wyglądał ok, z drugiej, jednak chyba spodziewałem się czegoś więcej. 


Nie zapominajmy, że zdjęcia przy produktach na stronie Micro Art Studio, to fotografie elementów pomalowanych. Produkt który otrzymujemy jest oczywiście nie malowany. Do tego w wielu przypadkach np. podstawki dobierane są losowo, pięć z dziesięciu widocznych na zdjęciu itp. To jednak normalne i należało się tego spodziewać. 


Podstawki bardzo mi się spodobały, zwłaszcza eldarskie (Wraithstone), jednak na jednej z mniejszych żywica nie została doczyszczona ze szczelin wzorków (lub odlew źle wyszedł). W efekcie tego w szczelinkach znajduje się jakby proszek żywiczny, który bardzo ciężko usunąć). Pozostałe eldarskie podstawki były świetne, zwłaszcza te większe, które szczerze polecam. 


Podstawki Bio Tech, zakupione z myślą o nekronach też były fajne, jednak pomalowane na stronie wyglądały znacznie lepiej. Tutaj też znalazłem kilka drobnych błędów, typu nadlewki, albo szparka, ale nic wielkiego. Te podstawki mają bardzo dużo detali, więc ich odlanie jest pewnie trudniejsze, ale efekt po pomalowaniu na pewno lepszy. 


Przy podstawkach rzuciły mi się w oczy jeszcze dwie rzeczy. Wykonane są z różnej żywicy, albo przynajmniej o innych proporcjach barwnika. Jedne są w odcieniu szarości przypominającym oryginalne figurki, z kolei inne mogą przechodzić przez całą skalę barw, od szarego po odcień beżowego. Ich spody były też szlifowane mechanicznie, jest to dobrze widoczne na, gdy popatrzymy od dołu. Oczywiście oba te fakty nie są minusami i nie sprawiają problemów po pomalowaniu.

Pozostałe dwa kupione z Micro Art Studio elementy, to dwa różne rodzaje skrzydeł. Pierwsze przypominają typowo anielsko-ptasie i pasują idealnie do modeli mających sprawiać właśnie takie wrażenie. Ja zdecydowałem się ich użyć na figurkach Space Marines do Warhammera 40.000, należących do zakonu krwawych Aniołów. Pasują idealnie.


Druga para skrzydeł jest zupełnie inna. Te w zamierzeniu miały spełniać rolę skrzydeł artefaktycznych i ich wygląd przywodzi na myśl gatunek steampunka. Poza samymi skrzydełkami w paczce znajdował się również plecak z dyszami, do którego mają być podłączone. Planowałem żyć ich na którejś z figurek eldarów, ale jeszcze nie zdecydowałem na której. 


Pierwsze, anielskie skrzydła zadowoliły mnie, jednak drugie nieco mniej. Artefaktyczna para jest znacznie cieńsza i wydaje mi się gorzej odlana. Końcówki skrzydeł średnio pasowały też do plecaka. Tutaj główna wada obydwu par, spora ilość nadlewek i poprawiania. 



Podsumowując jednak cały zakup, jestem zadowolony. Podstawki są fajne i naprawdę nadają klimatu, skrzydła też wyglądają dobrze, jednak trzeba z nimi nieco popracować. Jedynym prawdziwym minusem jest cena. Jeśli chcielibyśmy wyposażyć całą armię w akcesoria z Micro Art Studio, szybko byśmy zbankrutowali. Jeśli jednak duży pieniądz wam nie straszny to tylko pozazdrościć przyszłego wyglądu waszych armii. 

Ps.: Ja na pewno jeszcze kiedyś coś zamówię.Nie jest to tekst w żaden sposób sponsorowany ;) Za jakiś czas postaram się dodać własne zdjęcia pomalowanych podstawek.

Jeśli podobał ci się tekst, kliknij "Lubię to" na stronie głównej lub podziel się wrażeniami w komentarzu.  



Wszystkie grafiki pochodzące ze strony http://www.shop.microartstudio.com/ są własnością firmy Micro Art Studio

2 komentarze:

Mam kilka rzeczy od nich.Tani nie są, ale mają fajna gadżety. Kupowałem zwykle podstawki i jakieś znaczniki. Polecam podstawki urban i tech, te biotech też są fajne.

Pls translate in english like Scibor reviews

Prześlij komentarz